1111

Учитель природознавства та образотворчого мистецтва

Жадьківського колегіуму Черняхівського району Житомирської області

Уроки


  • Урок образотворчого мистецтва у 7 класі
ТемаДекоративно-прикладне мистецтво
Мета: ознайомити учнів класу із зразками народної вишивки та видами орнаментів, поглибити знання учнів з історії вишивки.

Вчити створювати орнамент для вишивки сорочки на основі традиційних елементів української вишивки, розвивати просторову уяву, фантазію,  графічні та колористичні здібності учнів.
Виховувати інтерес до вишивки  як виду ДПМ, повагу до традицій українського народу.
Обладнання: репродукції із зображенням видів мистецтва, фотографії із зображенням українського одягу.
Матеріали і обладнання: альбом, олівці,  фломастери, силуети ляльок, ножиці.

Хід уроку:
І. Організаційна частина
- Сьогодні ми з вами працюватимемо разом і я розраховую на вашу підтримку і допомогу. А для початку….
Подаруємо один одному посмішки.
Візьміться за руки і подаруйте тепло.
ІІ. Повторення та закріплення вивченого.
Вправа «Мозковий штурм»
Подивіться на ілюстрації і вкажіть, які види образотворчого мистецтва зображені.
-         Скульптура,
-         Живопис,
-         Архітектура,
-         Декоративно-прикладне мистецтво
ІІІ. Оголошення  теми і мети уроку.
-         А як ви вважаєте, яка тема нашого уроку?
Вправа «Асоціативний кущ»
Декоративно-ужиткове мистецтво
Розписи     вишивання    ткацтво різьба по дереву  писанкарство
Килимарство   кераміка  , бісероплетіння ,  писанка, гончарство, ковальство…

-         Які види ДПМ ви вивчали?
-         Яким видам ДПМ надають перевагу ваші мами і бабусі?
-         Чому на вашу думку найбільш розповсюджена вишивка? (Вишивка – це душа народу. Вишивка, в яку не вкладено душу, не принесе радості. Правдиві, гарні вишивки йдуть від душі людини, приносять справжню насолоду. А гарно вишита сорочка – це свято.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Тему ми визначили, але не менш важливим є запитання: навіщо це нам? Навіщо ми вивчатимемо цю тему?

Щоб по справжньому пізнати свій рідний народ та інші народи, необхідно вивчати його історію, мову, культуру, що створена талановитими архітекторами, художниками, музикантами, акторами, письменниками, ученими, але й ту, що впродовж багатьох століть творилася й плекалася в народному середовищі, передавалася з покоління в покоління, безперервно розвивалася й водночас зберігала певні стійкі свої риси, які утверджувалися, поширювалися, щоб стати традиційними.
Ця культура тісно пов’язана з природними умовами, історичним буттям народу, способом його життя, діяльністю, характером, психологією. Вона виражена у звичаях, обрядах, традиційних знаннях, мистецьких виробах, творах усної народної творчості. І ми з вами продовжуємо  знайомитися на уроках образотворчого мистецтва.
- оцінювання буде за двома параметрами: само оцінювання та оцінювання вашої роботи іншими учнями з груп.
V. Практична робота.
Орнамент – це засіб образотворчого мистецтва. Використовується осьова симетрія в створенні гармонійних поєднань мотивів. Мотиви в узорі повторюються. Орнамент наноситься горизонтальними та вертикальними смугами.

З давніх давен людина намагалася зробити всі необхідні речі для життя – одяг, посуд, знаряддя виробництва  - не тільки корисними, а й красивими.
Оберегом людини завжди був одяг. Він прикривав її від холоду і від недоброго ока.
Формування  українського одягу – цього яскравого і самобутнього культурного явища – відбувалося протягом багатьох століть.
Натільний одяг – сорочка.
Нагрудний одяг – безрукавки(лейбики, корсетки)
Стегновий одяг: жіночий -  запаска, плахта, спідниця, фартух., чоловічий – шаровари.
Крім того пояси, головні убори та взуття.
          Сьогодні на уроці, спираючись на традиції українського народного мистецтва, вам потрібно виготовити сорочку для ляльки (  за принципом дитячої паперової гри «Одягни ляльку») ,  оформлюючи її орнаментом вишивки.
Пам’ятаємо! Що на Поліссі  вишивка була легка й ажурна.  Складалася найчастіше з рослинно-геометричного орнаменту. Основні кольори: світло-червоний, чорний, темно-сірий.
Правила безпеки життєдіяльності
VI.  Презентація виробів.
-         Ярмарка - розпродаж
VIІ. Підсумок уроку.
Рефлексія.
-         Мені сподобався урок, тому що…
-         Я навчився…
-         Мені не все вдалося, але…
  • Урок образотворчого мистецтва в 6 класі
Тема: Абстрактна композиція «Веселкове розмаїття осені»
Мета: Дати поняття про хроматичну гаму кольорів (червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Повторити поняття колорит.
Розвивати вміння використовувати у власних роботах засоби художньої виразності, кольорознавства.
Виховувати бажання творчо працювати.
Обладнання: скляні або пластикові квадрати розміром не менше 20*20 см., гуашеві фарби, пензлі, мило, серветки.
Хід уроку:
І. Організаційна частина.
- Доброго дня, дорогі діти! З більшістю з вас ми не знайомі, але зараз познайомимось. Мене звати… А вас так багато, що всі імена я не запам’ятаю, тому я пропоную розділитися на групи за днем народження – зима, весна, літо, осінь.ІІ. Активізація уваги учнів
1. Вправа «побажання»
Я бажаю щастя, радості, добра…
А) всім,хто стоїть справа
Б) всім, хто стоїть зліва
В) всім, всім, всім.
2. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми продовжимо з вами творчо працювати, повторимо хроматичні та ахроматичні кольори, виконаємо роботу(або декілька) в техніці «монотипія».
ІІІ.Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя
Слово «Монотипія» походить від грецьких «монос»(один) і «типос»(відбиток). Монотипія – один з видів друкованої графіки, який ми можемо використати для друку своїх робіт.
Для виконання монотипії фарбу наносять на ідеально гладку поверхню, після чого відтворюється рисунок і зверху накладається папір. Отриманий відбиток на папері завжди є унікальним і неповторним. Вдруге отримати такий самий відбиток вам не вдасться.
При роботі в техніці монотипії використовуються акварельні, гуашеві, друкарські, олійні фарби,.
Основою для форми в монотипії може слугувати металева пластина, пластик, скло, лінолеум.
Ми будемо працювати з пластиком та акварельними фарбами.
2. Бесіда з поясненням
Якою розмаїтою й багатою є наша українська земля! Весною, влітку, восени ми із задоволенням милуємося красою рідного краю. Поля, ліси, присадибні ділянки, галявини зачаровують розмаїттям кольорів. Їх краса і неповторність завжди хвилюють нас.
-А які кольори ми можемо побачити восени?
- До яких кольорів ми їх віднесемо?
- Робота митця залежить від настрою. Які кольори переважатимуть при поганому настрої?
-А які при радісному?
VІ. Практична робота
- Сьогодні ви виконаєте абстрактну композицію «Веселкове розмаїття осені»
- У ваших роботах не обов’язково передавати реальні об’єкти, які існують у житті. Це можуть бути й уявні, фантастичні образи, пов’язані не тільки з життям на Землі, а й у Всесвіті.
Отже, виконуючи навчальне завдання, вам треба:
1.Покрити пластину насиченим розчином води і мила.
2.Потім нанести різні відтінки фарби (з достатньою кількістю води)
3. Накрити пластину листком паперу та розгладити руками.
4. Швидким рухом зняти папір з пластини.
Отримали малюнок унікальний та неповторний.
5. Після просихання деталізувати роботу.
6. Придумати назву.
V.Підсумок уроку
- Які враження у вас від нашого уроку?
- Які кольори ви використовували?
- Які незвичайні предмети ви побачили у своїх малюнках?

  • Урок образотворчого мистецтва в 7 класі
Тема:  Виготовлення вітальної листівки «З Днем народження» або «День святого Валентина»
Мета: -  сформувати уявлення про техніки друку та види промислової графіки,
 - виготовити вітальну листівку до свята в техніці паперопластики,
-  розвивати дизайнерські вміння,
-  виховувати любов та повагу до рідних та близьких людей.
Тип уроку: комбінований.
Матеріали: картон, ножиці, клей, папір, ластик, олівець.
Хід уроку
І.Активізація уваги учнів
- вправа « Подарунки»
  ( учень сідає в центрі, а інші називають слова, які знадобляться йому на уроці. Наприклад: творчість, радість, фарби.)
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з техніками друку та видами промислової графіки. Будемо розвивати свої дизайнерські вміння та виготовимо вітальну листівку для своїх рідних або друзів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
-Продовжуємо говорити про графіку. Готуючись до виконання творчої роботи, художник графік обирає техніку друку, якою він більш досконало володіє.
Техніки друку розподіляються на три види:
Плаский друк. До  цієї техніки ми відносимо такі роботи, де автор отримує відбиток із пласкої поверхні.
Високий друк. До цієї техніки ми відносимо такі роботи, де фарби переносяться на відбиток із виступаючих частин форми.
Глибокий друк. До цієї техніки ми відносимо такі роботи, де фарба переноситься із заглиблень у формі.
   Бурхливий розвиток науково-технічного прогресу спричинив появу багатьох видів промислової графіки. Це графіка, зразки якої ми з вами можемо бачити щоденно на різноманітних видах продукції (конверти, книги, у громадських місцях ( пошта, аптека, банк, магазин, бібліотеки). Промислова графіка обслуговує сферу виробництва та реалізації продукції (упаковки, марки, фірмові знаки, етикетки, вивіски, перспективи, бланки, буклети, листівки тощо).
   Види промислової графіки: прикладна ( авторські графічні твори); комп’ютерна ( графічні твори, створені за допомогою комп’ютерної техніки);плакатна (  різні  види плакатів); комунікативна (знаки, які виконують інформативну функцію, наприклад дорожні); фірмовий знак(знак,який вказує на виробника продукції, утворюється за допомогою символів, літер, рисунків); вивіска (графічний твір, на якому відображено назву підприємства;  етикетка (графічний твір у вигляді наклейок на різноманітні види продукції, упаковки; її призначення – реклама та дизайн виробу).
ІV. Постановка  практичного завдання       
  Сучасний рівень технічного обладнання дозволяє отримувати безліч видів друкованої продукції, але ніяка техніка не може замінити людину творця. Адже від задуму до практичної реалізації над нею працює художник. Сьогодні в такій ролі будемо ми і виготовимо листівку до Дня Валентина, дня закоханих.
Любов – найкраще почуття!
Вона немає меж – безкрая!
З любові починається життя, 
Вона усе найкраще починає!
Це ж від любові сонечко встає 
І промінцями землю зігріває.
                                   Зозуля навесні в гаю кує                                         
І соловейко пісеньку співає.
-  А чи знаєте ви, звідки походить назва цього свята?
Згідно з легендою День закоханих бере свій початок з далекої давнини, ще з того часу , коли тільки почали будувати Рим. Люди відзначали спочатку в цей день свято римської богині шлюбу, материнства і жінок – Юнони і бога Пана. Головною забавою цього свята була гра «Вибери милу». Римські дівчата писали на маленькому папері свої імена і кидали в посудину. Цю посудину  довгенько струшували і пускали її по колу юнаків, які витягали папірець з ім’ям ставала його милою до наступного свята. Так і виник День закоханих.
Але цей святковий і радісний  день не мав свого заступника. І заступник з’явився. У Римі, в третьому столітті нашої ери, правив суворий імператор Клавдій. Він видав наказ, який  забороняв воїнам одружуватися, щоб ті не залишали військової служби. Але серцю не накажеш, вони закохувалися. І їм на допомогу прийшов молодий священник Валентин. Він став таємно вінчати молодих людей. Дізнавшись про це, Клавдій наказав кинути його у в’язницю.
Але крім того, що Валентин був глибоко релігійною людиною, священником , він ще й був лікарем, який лікував людей травами, медом, молоком, щоб ліки були приємними на смак. Швидко линула про нього слава. Одного разу до славетного лікаря тюремник привів свою дорослу сліпу доньку. Він благав Валентина допомогти їй. Валентин з першого погляду закохався в  дівчину, почав її лікувати, але нічого не допомагало. Батько й донька щиро вірили в лікаря. І от коли тюремник дізнався про ув’язнення Валентина і його близьку страту, то хотів покінчити з собою, отруїтися, адже його дочка залишалася сліпою.
Та Валентин був стійкою і мужньою людиною і сміливо дивився в очі смерті. Він попросив у тюремника папір і написав останнього листа своїй коханій дівчині. Навіть близька смерть не злякала його, бо він був закоханий, 14 лютого він передав через тюремника останнього трепетного і ніжного листа своїй коханій. В цей день, 14 лютого 270 року, його і стратили.
Сумний батько повертався додому, а на порозі з нетерпінням його чекала донька. Тюремник мовчки дав листа дівчині. Вона розгорнула його і всередині знайшла жовтий шафран (крокус), а в записці була ще фраза «Від твого Валентина». Дівчина взяла шафран на долоню і … раптом побачила його прекрасні кольори. Вона стала зрячою. Відбулося велике диво!
Пройшли роки. Але загибель молодого священника і лікаря, якого всі так любили і поважали, але який так і не зазнав щастя на своєму віку, залишилася в пам’яті  людей  назавжди. Рим став християнським і Валентина за його добрі діла і за чудеса, які він звершив, зарахували до лику святих. Тепер це свято має свого покровителя Валентина. І святкують його тепер по всій землі. Адже воно освітлює людей любов’ю і щастям, робить їх романтичними і добрими. В цей день люди дарують один одному гарні листівки з найкращими побажаннями, сердечка, квіти, подарунки, які свідчать про любов.
Давайте і ми подаруємо маленькі подаруночки тим, кого любимо.
Любов людська велику силу має.
Вона вогнем запалює серця.
Людей на дужих крилах підіймає
І робить диво-дивне без кінця.
V. Практичне  завдання
1. Утворення творчих груп по 2-3 учні.
2. Визначення форми вітальної листівки.
3. Визначити зміст вітальної листівки.
(Під час самостійної роботи творчих груп учитель допомагає вирішити проблемні  ситуації, які виникають у дітей.)
VІ. Підсумок уроку.
Демонстрація виробів.
Домашнє завдання – завершити деталізацію листівки, підготувати зразки видів промислової графіки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий