1111

Учитель природознавства та образотворчого мистецтва

Жадьківського колегіуму Черняхівського району Житомирської області

Педагогічна скарбниця


Форми  роботи з батьками


ТРАДИЦІЙНІ
-                                          збори;
-                                          бесіди;
-                                          прес-конференції;
-                                          диспути;
-                                          зустрічі за «круглим столом»;
-                                          конференції з обміну досвідом родинного виховання;
-                                          вечори запитань та відповідей;
-                                          консультації з питань теорії та методики правового виховання;
-                                          відкриті уроки правознавства для батьків;
-                                          альбом-естафета «Як ми відпочиваємо»;
-                                          дискусійний клуб;
-                                          аукціон родинної педагогіки;
-                                          батьківський ринг.

НЕТРАДИЦІЙНІ:
-                                          педагогічний десант (виступи педагогів з актуальних проблем виховання дітей на підприємствах, в організаціях, де працюють батьки: влаштування виставок, випуски газет тощо);
-                                          дерево родоводу (зустріч поколінь, роздуми над проблемами родинного виховання, звернення до народної педагогіки);
-                                          у родинному колі (анкетування батьків, індивідуальна допомога родинам через консультації, практичний показ, зустрічі з лікарями, психологами, юристами);
-                                          родинний міст (зустрічі з батьками та обговорення проблем виховання дітей);
-                                          народна світлиця (звертання до народних традицій);
-                                          день добрих справ (спільна трудова діяльність педагогів, батьків, дітей)
-                                          вечір великої родини (участь беруть: батьки, учні, педагоги; організація відпочинку: ігри, вистави театру тощо);
-                                          батьківська школа (організовані у формі клубу, рукописних газет, інформаційних бюлетенів, бесіди, підбір літератури, практична допомога);
-                                          азбука родинного виховання (обговорення проблем, труднощів виховання дітей у неповних сім’ях, виступи лікарів, юристів, психологів, надання батькам індивідуальної допомоги);
-                                          дні довіри (у визначені дні вчителі, лікарі, психолог, соціальний педагог, юрист здійснюють прийом батьків і консультують їх з проблем виховання);
-                                         


родинні свята в класі.

Ідеї залучення батьків до роботи в школі

                
1.   Перші візити в школу. Перед тим, як розпочати навчання в школі, сім’я має прийти, познайомитися з учителями, дітьми і школою загалом.
2.   Орієнтацій ні зустрічі. Орієнтацій ні зустрічі допоможуть познайомитися з учителями, дізнатися про розпорядок дня дитини, отримати іншу корисну інформацію.
3.   Візити додому. Учителі можуть відвідувати дітей удома, щоб познайомитися з батьками і сім’єю в їхньому середовищі.
4.   Час, коли батьки приводять дітей і забирають їх. Учителі можуть так організувати розклад, щоб використати час, коли батьки приводять і забирають дітей, для неформального спілкування.
5.   Телефонні дзвінки. Дзвонити можна з якоїсь певної причини чи щомісяця для підтримання контакту.
6.   Конференції для батьків. Конференції - це формальні заплановані збори, на яких обговорюється прогрес дитини, батьки можуть висловити свої ідеї і занепокоєння.
7.   Поважайте роль батьків. Плекайте взаємоповагу між учителем і батьками.
8.   Заохочуйте участь. Поділіться з батьками ідеями про різні шляхи залучення їх до роботи.
9.   Застосовуйте різні види, форми і стратегії для залучення батьків - будьте творчими і гнучкими.
10.   Дозвольте сім’ям вирішувати, що їх залучення цінується в будь - якій формі.
11.   Поговоріть     з батьками про взаємні очікування.
12.   Будьте   терплячими.
13.Зосередьте увагу на сильних сторонах сім’ї і дитини і давайте позитивні відгуки. Вчителі і батьки хочуть чути один від одного, що вони роблять добру справу.
14. Підтримуйте контакти. Учителі повинні обов’язково спілкуватися з батьками кожної дитини, щонайменше раз на тиждень.
15.            Виражайте  своє задоволення. Говоріть батькам, що ви цінуєте їх участь в роботі школи.
16.   Намагайтеся   залучити цілу сім’ю.
Використовуйте свій творчий потенціал, щоб придумати шляхи залучення батьків, братів, сестер та інших членів родини.
17.0рганізуйте збори так, щоб батьки могли їх відвідати.
Плануйте збори на час, зручний для всіх батьків.
18.        Дотримуйтесь        конфіденційності . Довіра є дуже важливим компонентом партнерських стосунків. Не розголошуйте інформацію про сім’ю.
19.       Учіть співпрацювати.
Організуйте навчання з розвитку навичок співпраці для вчителів і батьків, щоб зміцнити стосунки між ними.

Як успішно провести батьківські збори

1.               Заохочуйте батьків до активного обговорення. Цього можна досягти, ставлячи запитання, які вимагають розгорнутої відповіді, або поділяючи учасників на пари чи невеликі групи, у яких батьки почуватимуть себе вільніше і де їм легше буде висловити свою точку зору.
2.               Проводьте зустрічі з батьками в зручному та затишному приміщенні.
3.               Якщо є така можливість поставте стільці колом, щоб усі бачили один одного і почували себе включеними в обговорення.
4.               Використовуйте наочність, відео, роздавальний матеріал для підкріплення свого виступу.
5.               Якщо ви розповідаєте про життя класу, використовуйте фотографії, магнітофонні записи дітей свого класу.
6.               Надсилайте батькам запрошення в яких звертайтесь до кожного персонально.
7.               Завжди передбачайте час для того, щоб родини могли поспілкуватись між собою.
8.               Доповідь робіть короткою. У дорослих невелика тривалість концентрації уваги після робочого дня.
9.               Враховуйте інтереси та потреби родин у виборі тематики зустрічі.
10.              Обов’язково включайте до свого виступу розважальні ігрові моменти.



Орієнтовний план
проведення батьківських зборів

               1.Бесіда на педагогічну тему, яку готує вчитель чи спеціаліст (лікар, працівник соціальної служби, психолог).
               2.0бмін думками.
               3.Повідомлення вчителя про навчально-виховну роботу в класі. 4.0бговорення та вирішення питань, що стосуються життя класу.
               5.Різне.
                
Перед проведенням батьківських зборів класний керівник має потурбуватися, щоб у класі було прибрано, провітрено. Бажано посадити батьків на місця, де сидять їхні діти — таким чином вони побачать робоче місце сина чи доньки, матимуть можливість познайомитися з батьками сусіда по парті.
Можна покласти перед батьками складений аркуш паперу, всередині якого написати індивідуальне звернення до батьків. Наприклад, «Наталка стала уважнішою, але все ще потрібно звертати увагу на математику»; «Коля останнім часом дуже неуважний, втомлюється до закінчення занять. Залишіться, будь ласка, після завершення зборів. Я хочу об­говорити з вами ситуацію»; «Запрошуємо вас на консультацію з приводу... Вона відбудеться о 14 годині в суботу». Це додаткове педагогічне спілкування дає батькам важливу для них інформацію.
Класні батьківські збори мають тривати не більше ніж 1 год. — 1 год. ЗО хв. Невимушене, емоційно забарвлене вступне слово вчителя створює доброзичливу атмосферу.
Після короткого вступу вчитель проводить бесіду на педагогічну тему. Зупиняючись на теоретичних та методичних аспектах проблеми, він обов'язково розкриває її стосовно конкретної ситуації життя даного класу, складу учнів та їхніх батьків. Характеризуючи учнів, потрібно відзначити успіхи тих, чиї батьки прислухалися до порад учителя.
Вчителю дуже важливо продумати проведення тієї частини зборів, що стосується організаційних питань. Якщо не приділити їй належної уваги, то батьки будуть поспішати, записувати тільки те, що безпосередньо стосується їхньої дитини, намагатимуться уникнути доручень.
Батьківські збори за проблемами, що на них вирішуються, поділяються на організаційні, тематичні та підсумкові. Але більш раціональною та дієвою формою цієї роботи є комбіновані збори, які комплексно розв'язують завдання, поставлені перед школою в соціально- педагогічній роботі з батьками.
Для ефективної організації батьківських зборів доцільно періодично проводити анкетування.

Комментариев нет:

Отправить комментарий