1111

Учитель природознавства та образотворчого мистецтва

Жадьківського колегіуму Черняхівського району Житомирської області

Додатки


Підтримка для учня на уроках заняття гуртка (створення ситуації успіху)


1.    Продовжуй так само добре працювати.
2. Це досягнення.
3. Я ціную те, що ти зробив!
4. Це чудово!
5. Молодець! сьогодні зробив краще, ніж учора!
7. Дякую за роботу!
8. Ви мене потішили!
9. Ось тепер тебе люблю я,ось тепер тебе хвалю я!
10. Ви перевершили мої очікування!
11. У вас сьогодні все вийшло!
12. Я вражена вашими знаннями, молодці!

13. Класно!
14. Уже набагато краще!
15. Супер!
16. Ух ти!
17. Грандіозно!
18. Краса!
19. Вітаю, молодець!

    Які ж умови потрібно створити для отриманого розвитку 
творчих здібностей дитини?

Однозначної  відповіді  на  це  запитання  психологи  не  дали.  Корисні поради  розробив  англійський  психолог  Дж. Гауен.  Ось  деякі  з  них:
1.  Створіть  дитині  затишні  і  безпечні  психологічні  умови  для  пошуків.
2. Підтримуйте   здатність  дитини  до  творчості  та  висловлюйте  співчуття  при  невдачах.  Уникайте  негативного  оцінювання  творчих ідей  дитини.
3. Давайте  дитині  можливість  побути  на  самоті.  Надмір  опікування  заважає  творчості.
4.   Знайдіть  слова  підтримки  для  нових  творчих  починань  дитини.  Не  критикуйте  її  перших  починань,  навіть  невдалих.
5.  Підтримуйте  необхідну  для  творчості  атмосферу.
6.  Вірте,  вірте  і  вірте  в  дитину!  Дайте  їй  олівець,  крейду,  фарбу,  глину  і  скажіть:  « Ти  зробиш  те,  чого  ще  ніколи  не  робив  ніхто!»
Визначення творчо обдарованих дітей
Естетичне сприйняття учнів
(анкета)
1.                     Чим ти найчастіше займаєшся у вільний час?
а) граєшся,
б) ідеш до магазину,
в) читаєш книгу,
г) малюєш, ліпиш і вишиваєш;
д) дивишся телевізор;
е) ідеш до музею чи на виставу.
2. Що може покращити твій настрій?
а) прогулянка на природі;
б) спілкування з друзями;
в) перегляд мультфільму;
г) придбання нової іграшки;
д) перегляд альбому з репродукціями картин.
3.  Якому одягу ти надав би перевагу при купівлі?
а) найсучаснішому;
б) найзручнішому;
в) найкрасивішому;
г) найдоступнішого за ціною;
д) такому, якого немає ні в кого.

4. Який гурток ти хотів би відвідувати?
а) танцювальний;
б) малювання;
в) природничий;
г) спортивний
д) театральний.
5. Що найбільше тебе приваблює на прогулянці?
а) можливість досхочу побігати;
б) можливість подихати свіжим повітрям;
в) бажання відпочити від справ;
г) можливість спостерігати за живою природою;
д) збирання квітів, грибів, ягід.

6. На що найчастіше звертаєш увагу, гуляючи з батьками вулицями села?
а)  на обличчя людей;
б)  на марки  автомобілів ;
в)  на будинки і пам’ятники ;
г) на квітники;
д) на вітрини магазинів.
7. Якщо ти колись бачив щось надзвичайно гарне, чи згадував ти про це через деякий час?
а) дуже часто;
 б) іноді;
в) ніколи;
г) один раз;
д) не пам’ятаю.
Тест – анкети по виявленню здібна, обдарована чи талановита дитина?
 (для батьків)
1.                     Моя дитина ініціативна, жвава, рухлива.
2.                     Її інтереси і захопленння досить постійні.
3.                     Її зацікавленість урівноважена.
4.                     Порівняно з однолітками виявляє інтерес і активно-виражений потяг до мистецтва, літератури, спорту, природи, моделювання, техніки (підкреслити або дописати).
5.                     Має не більше двох постійних друзів, причому старших від себе.
6.                     Її цікавить усе загадкове, таємниче і навіть незрозуміле.
7.                     Любить багато запитувати, наполеглива в одержанні вичерпних відповідей.
8.                     Її мова розвинена, дитина має великий запас слів, добре розуміє і вміло використовує його.
9.                     Намагається знайти самостійне рішення в тих або інших ситуаціях, обставинах.
10.                Не задовольняється поверховим поясненням і поверховими відповідями на свої численні запитання.
11.                Намагається   дотримуватись власного погляду на ті або інші події, явища, незважаючи ні на які обставини та обіцянки.
12.                Обов’язково завжди реагує на все нове.
13.                Розпочату справу завжди намагається довести до кінця.
14.                У суперечках відстоює власну думку, не хоче визнавати загальноприйняті погляди.
15.                У непередбачених і складних ситуаціях бере на себе роль лідера або ватажка.
16.                 Має непомітну схильність до якогось виду діяльності або до предмета ( групи предметів, іграшок, книжок, тощо).
17.                Настирлива, уперта, рішуча у досягненні бажаної мети.
18.                Виявляє неприховану потребу у підтримці дорослих.
19.                Легко знаходить і завжди має багато друзів.
20.                Ставить багато запитань, переважно з кола своїх захоплень і інтересів.
21.                Для багатьох справляє враження не за віком старшої.
22.                Не рідко виявляє риси егоїзму  або навіть безпричинної агресії.
23.                Знає собі ціну і своє покликання.
24.                Легко і часто відволікається і залишає почату справу (заняття, гру або що).
Майже однаковою мірою цікавиться гуманітарними і технічними питаннями.
Якщо на питання 1, 6, 12, 18, 24 ви відповіли «так», ваша дитина загалом здібна. За умови негативних відповідей на запитання 18, 24, запишіть відповіді на запитання 2,3,7,10, 11, 13, 16, 17, 19, 20, 22.
  Якщо всюди буде «так», є серйозні підстави гадати, що дитина по-справжньому обдарована.
   Коли і на останні запитання – 4,5,8,9,14,15,21,23,25 – відповіді позитивні, це може свідчити про ознаки яскравої обдарованості, навіть таланту. Але, повторюємо, результати анкети відбивають тільки перші припущення, а для більш глибокого і точного визначення здібностей та обдарувань дитини потрібне додаткове обстеження.







Комментариев нет:

Отправить комментарий